Jedan od načina za poboljšanje bezbjednosti saobraćaja i smanjenje broja poginulih, koji je primjenu našao u razvijenim zemljama zapada jeste i oduzimanje vozila od vlasnika. Vozilo bi se tretiralo kao predmet kojim je izvšeno krivično djelo a prvi put je ova praksa zaživjela krajem 90ih u SAD-u.
Oduzimanje sledi ukoliko vozač vozi pod dejstvom više od dva promila alkohola u krvi, ukoliko vozi bez položenog vozačkog ispita i ako upravlja vozilom pod zabranom zbog prethodnih saobraćajnih prekršaja.
Podaci o oduzetim vozilima bili bi dostupni svim nadležnim institucijama, a oduzeta vozila javno će se prodavati na aukcijama.
Ovakve dodatne mjere treba da deluju na one koje nedovoljno pogađaju novčane kazne i kazneni poeni. Predlagači ne očekuju da će pod udarom ovakve odredbe biti veliki broj ljudi, ali veruju da će na putevima ginuti manje ljudi.
(Prijedlog dijela ZOBS-a u Srbiji, 2006.)
Oduzimanje sledi ukoliko vozač vozi pod dejstvom više od dva promila alkohola u krvi, ukoliko vozi bez položenog vozačkog ispita i ako upravlja vozilom pod zabranom zbog prethodnih saobraćajnih prekršaja.
Podaci o oduzetim vozilima bili bi dostupni svim nadležnim institucijama, a oduzeta vozila javno će se prodavati na aukcijama.
Ovakve dodatne mjere treba da deluju na one koje nedovoljno pogađaju novčane kazne i kazneni poeni. Predlagači ne očekuju da će pod udarom ovakve odredbe biti veliki broj ljudi, ali veruju da će na putevima ginuti manje ljudi.
(Prijedlog dijela ZOBS-a u Srbiji, 2006.)
Нема коментара:
Постави коментар