Broj saobraćajnih nesreća je u porastu. Nemar, bahatost, nepoštovanje pravila najčešći su razlozi za tragedije na putevima. Predlažemo deset saveta kako biste unapredili svoju vožnju i izbegli nesreće: 1. Obavezno vozite sporije!
Jedan od prvih saveta za vožnju po kiši glasi: Usporite! Kada kiša pada ona se meša s nečistoćama i uljem na putu stvarajući opasan površinski sloj koji uzrokuje proklizavanje automobila. Čim usporite, veći deo gazne površine gume je u kontaktu sa ulicom što omogućuje bolje prianjanje, a time je i mogućnost proklizavanja manja. Sporije vozite i zbog mogućih odrona zemlje i kamenja koji se najčešće događaju za vreme kišnog vremena.
Jedan od prvih saveta za vožnju po kiši glasi: Usporite! Kada kiša pada ona se meša s nečistoćama i uljem na putu stvarajući opasan površinski sloj koji uzrokuje proklizavanje automobila. Čim usporite, veći deo gazne površine gume je u kontaktu sa ulicom što omogućuje bolje prianjanje, a time je i mogućnost proklizavanja manja. Sporije vozite i zbog mogućih odrona zemlje i kamenja koji se najčešće događaju za vreme kišnog vremena.
2. Proverite kvalitet guma
O kvalitetu odgovarajućih guma za vaš automobil ovisi vaša sigurnost u vožnji, kao i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju koji mogu da vam se nađu na putu.
3. Ne zaboravite na odstojanje
Držite dovoljano odstojanje od vozila koje se kreće ispred vas kako biste na vreme mogli da zaustavite vozilo. Ako vozite u gradu, naročito obratite pažnju na horizontalnu signalizaciju, na primer na zebre kojima se kreću pešaci kao i na "ležeće policajce" koji mogu biti vrlo opasni ako na njih gumama ne nailazite ravno, već ukoso. Osim toga, budite posebno oprezni kod preticanja, jer je po oblačnom i kišnom vremenu i vidljivost slabija. Ne zaboravite da je put kočenja puno dalji na mokroj cesti nego na suvoj.
4. Obavezno upalite svetla
Vozite s upaljenim svetlima, ne smo zbog toga što ćete bolje vidjeti cestu, već i zbog toga što će vas lakše primjetiti i drugi vozači uključeni u promet. Pre vožnje proverite rade li vam kratka i duga svetla, žmigavci te zadnja i stop svetla. Svetla za maglu uključite odmah kada je vidljivost manja od 50 metara. Također za vrijeme vožnje pazite da vam se vodena para ne kondenzira u unutrašnjosti vozila. Koristite kombinaciju grejanja i ventilacije.
5. Bez naglog kočenja
Na kiši, a posebno u prvim trenucima kada kiša padne i pomeša se s nečistoćama, uljem i drugim otpacima, cesta je najopasnija. U takvim uslovima izbegnite svako naglo kočenje.
6. Šta u slučaju proklizavanja
Volan nikada ne okrećite naglo zbog mogućnosti proklizavanja. S volanom, papučicom gasa ili kočnice po kiši uvek budite nežniji nego po suvom vremenu.
7. Izbegnite "vodeni čep"
Do pojave "vodenog čepa" dolazi kad se voda ispred vaših guma skuplja brže nego što je težina vašeg automobila može odbaciti. Zbog pritiska vode, kada doše do obilne kiše, vaš automobil se podiže i klizi po tankom sloju vode između vaših guma i puta. "Vodeni čep" na taj način uzdiže gumu na sloj vode, pa gume tada nisu više u stanju da prenesu na ulicu vučnu silu ili silu kočenja.
8. Osušite kočnice
Ako vozite kroz vodu koja je duboka toliko da može doseći do kočionih diskova, kada izađete iz vode lagano neko vreme pritiskajte papučicu kočnice kako biste osušili kočione diskove.
9. I obuća je važna
Ako ste s mokrom ili blatnjavom obućom seli za volan, postoji šansada vam noga sklizne s papučice gasa, kočnice ili kvačila. Bilo kakva greška vozača na mokroj ulici plaća se znatno skuplje nego na suvoj i ima daleko teže posledice. Zbog toga ne zaboravite pre nego upalite automobil da obrišete i osušite cipele u kojima vozite.
10. Ponašanje u saobraćaju
Nemojte da vozite previše blizu velikih autobusa ili kamiona. I automobili s manjim, a kamoli autobusi i kamioni s mnogo većim gumama stvaraju "sprej" kojim prskaju vaše vetrobransko staklo i smanjuju vam vidljivost. Budite oprezni kada ih pretičete. Pokušajte da vozite po tragu automobila koji vozi ispred vas. Također, nemojte voziti ako ste umorni i zaustavite se svakih 2 do 3 sata vožnje. Vožnja po kiši zahteva od vozača veću koncentraciju i češće pauze.
O kvalitetu odgovarajućih guma za vaš automobil ovisi vaša sigurnost u vožnji, kao i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju koji mogu da vam se nađu na putu.
3. Ne zaboravite na odstojanje
Držite dovoljano odstojanje od vozila koje se kreće ispred vas kako biste na vreme mogli da zaustavite vozilo. Ako vozite u gradu, naročito obratite pažnju na horizontalnu signalizaciju, na primer na zebre kojima se kreću pešaci kao i na "ležeće policajce" koji mogu biti vrlo opasni ako na njih gumama ne nailazite ravno, već ukoso. Osim toga, budite posebno oprezni kod preticanja, jer je po oblačnom i kišnom vremenu i vidljivost slabija. Ne zaboravite da je put kočenja puno dalji na mokroj cesti nego na suvoj.
4. Obavezno upalite svetla
Vozite s upaljenim svetlima, ne smo zbog toga što ćete bolje vidjeti cestu, već i zbog toga što će vas lakše primjetiti i drugi vozači uključeni u promet. Pre vožnje proverite rade li vam kratka i duga svetla, žmigavci te zadnja i stop svetla. Svetla za maglu uključite odmah kada je vidljivost manja od 50 metara. Također za vrijeme vožnje pazite da vam se vodena para ne kondenzira u unutrašnjosti vozila. Koristite kombinaciju grejanja i ventilacije.
5. Bez naglog kočenja
Na kiši, a posebno u prvim trenucima kada kiša padne i pomeša se s nečistoćama, uljem i drugim otpacima, cesta je najopasnija. U takvim uslovima izbegnite svako naglo kočenje.
6. Šta u slučaju proklizavanja
Volan nikada ne okrećite naglo zbog mogućnosti proklizavanja. S volanom, papučicom gasa ili kočnice po kiši uvek budite nežniji nego po suvom vremenu.
7. Izbegnite "vodeni čep"
Do pojave "vodenog čepa" dolazi kad se voda ispred vaših guma skuplja brže nego što je težina vašeg automobila može odbaciti. Zbog pritiska vode, kada doše do obilne kiše, vaš automobil se podiže i klizi po tankom sloju vode između vaših guma i puta. "Vodeni čep" na taj način uzdiže gumu na sloj vode, pa gume tada nisu više u stanju da prenesu na ulicu vučnu silu ili silu kočenja.
8. Osušite kočnice
Ako vozite kroz vodu koja je duboka toliko da može doseći do kočionih diskova, kada izađete iz vode lagano neko vreme pritiskajte papučicu kočnice kako biste osušili kočione diskove.
9. I obuća je važna
Ako ste s mokrom ili blatnjavom obućom seli za volan, postoji šansada vam noga sklizne s papučice gasa, kočnice ili kvačila. Bilo kakva greška vozača na mokroj ulici plaća se znatno skuplje nego na suvoj i ima daleko teže posledice. Zbog toga ne zaboravite pre nego upalite automobil da obrišete i osušite cipele u kojima vozite.
10. Ponašanje u saobraćaju
Nemojte da vozite previše blizu velikih autobusa ili kamiona. I automobili s manjim, a kamoli autobusi i kamioni s mnogo većim gumama stvaraju "sprej" kojim prskaju vaše vetrobransko staklo i smanjuju vam vidljivost. Budite oprezni kada ih pretičete. Pokušajte da vozite po tragu automobila koji vozi ispred vas. Također, nemojte voziti ako ste umorni i zaustavite se svakih 2 do 3 sata vožnje. Vožnja po kiši zahteva od vozača veću koncentraciju i češće pauze.
Нема коментара:
Постави коментар