среда, 29. фебруар 2012.

Šta Amerikanci pišu o FIATu 500L?



Bliži se sajam automobila u Ženevi i svetska premijera modela FIAT 500L koji će se proizvoditi u Kragujevcu, a svetski mediji sve više pažnje posvećuju ovom automobilu, ali i srpskoj auto-industriji.

Tako američki automobilski sajt thecarconnection.com piše da je reč o crossoveru koji predstavlja veću verziju FIAT-a 500 i koji će u ponudi imati i pogon na svim točkovima.

Iako je u pitanju automobil koji će na američko tržište stići tek početkom 2013. godine, ističe se da će FIAT 500L, za razliku od standardnog modela 500 koji se za severnoameričko tržište proizvodi u Meksiku, dolaziti iz pogona u Srbiji.

S obzirom da je to prvi put nakon izvoza Yuga da se u američkim medijima ozbiljnije posvećuje pažnja srpskoj automobilskoj industriji, bilo je nezbežno podsećanje na Zastavin “posao veka” iz 1980-ih godina.

Ipak, kao i u većini dosadašnjih tekstova, i u ovom autor nema lepih reči za nakadašnji ponos fabrike iz Kragujevca, navodeći da je Yugo ubrzo postao predmet ismevanja u Americi i da se često nalazi u vrhu lista najgorih automobila svih vremena.

Amerikanci pišu i o istorijatu fabrike Zastava, za koju kažu da je nakon raspada Jugoslavije i NATO bombardovanja 1999. praktično propala i bila pred stečajem, da bi je 2008. godine preuzeo FIAT.

Italijanski proizvođač je u Srbiju došao pre svega zbog jeftine radne snage i niskih troškova proizvodnje, jer bi sklapanje FIAT-a 500L u fabrikama u Italiji bilo znatno skuplje, kaže se u analizi američkog automobilskog sajta.

U tekstu se dalje navodi da je FIAT potpuno obnovio i modernizovao fabriku u Kragujevcu, kao i da će se vozila u Ameriku izvoziti preko luke u susednoj Crnoj Gori.

Za kraj ove analize autor teksta iznosi i jednu trvijalnost, navodeći da će FIAT 500L ipak biti prvi automobil na američkom tržištu koji je proizveden u Srbiji.

Obrazloženje nalazi u tome da je Yugo sklapan i izvožen za vreme dok je postojala zajednička država, pa se smatra jugoslovenskim, a ne srpskim proizvodom. 

Нема коментара:

Постави коментар