Kako bi izbjegli blokadu točkova i gubljenje kontrole nad vozilom,
uvijek postepeno kočite i ako je moguće koristite kočenje pomoću motora.
Ako točkovi zablokiraju ili počinju blokirati, trebate skinuti nogu s
kočnice i pričekati da se ponovno olabave i tek tada nastavljate
postepeno kočenje. Put kočenja je s ovakvim isprekidanim kočenjem nešto
duzi, ali zato vozilo ostaje sasvim stabilno na svom pravcu kretanja.
Ako vozite na cesti s nizbrdicom uvijek odaberemo niži stepen prijenosa kako bismo što manje koristili kočnicu, dok pri vožnji uz uspon kočenje prvenstveno obavljate oduzimanjem gasa. Kočnicu koristite samo u slučajevima kada nemate drugog izbora. Uvijek treba koristiti osnovno pravilo vožnje „nizbrdicom voziti onim stepenom prijenosa kojim se vozi uz uspon“.
Osnovno je pravilo da se brzina na mokrim cestama a posebice na cestama prekrivenim snijegom i ledom smanjuje što je moguće laganije. Već i zbog samog uključivanja nižeg stepena prijenosa može doći do zanošenja vozila. Naime, ako se prebrzo otpusti papučica spojke i pri velikoj brzini uključi niži stupanj prijenosa, za nekoliko trenutaka se snažno prikoče pogonski kotači. Stoga je preporučljivo pri mijenjanju brzine u niži stupanj prijenosa i prije ponovnog uključivanja dodati gas da se motor okreće približno jednako brzo kao prije mijenjanja. Poledica traži vožnju u što višem stupnju prijenosa (bolje voziti u trećoj nego u drugoj brzini) i nježno postupanje s nožnim komandama. Kočenje na zaleđenoj cesti je gotovo zabranjeno, a ako bez kočenja ne ide onda na papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno.
Ako vozite na cesti s nizbrdicom uvijek odaberemo niži stepen prijenosa kako bismo što manje koristili kočnicu, dok pri vožnji uz uspon kočenje prvenstveno obavljate oduzimanjem gasa. Kočnicu koristite samo u slučajevima kada nemate drugog izbora. Uvijek treba koristiti osnovno pravilo vožnje „nizbrdicom voziti onim stepenom prijenosa kojim se vozi uz uspon“.
Osnovno je pravilo da se brzina na mokrim cestama a posebice na cestama prekrivenim snijegom i ledom smanjuje što je moguće laganije. Već i zbog samog uključivanja nižeg stepena prijenosa može doći do zanošenja vozila. Naime, ako se prebrzo otpusti papučica spojke i pri velikoj brzini uključi niži stupanj prijenosa, za nekoliko trenutaka se snažno prikoče pogonski kotači. Stoga je preporučljivo pri mijenjanju brzine u niži stupanj prijenosa i prije ponovnog uključivanja dodati gas da se motor okreće približno jednako brzo kao prije mijenjanja. Poledica traži vožnju u što višem stupnju prijenosa (bolje voziti u trećoj nego u drugoj brzini) i nježno postupanje s nožnim komandama. Kočenje na zaleđenoj cesti je gotovo zabranjeno, a ako bez kočenja ne ide onda na papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno.
Нема коментара:
Постави коментар