Terenac za gradske uslove: “Subaru XV” sa benzinskim motorom
U “Subaruu” ne kriju da je model XV nastao na
osnovama legendarne “imprece”, što je uočljivo i po dizajnu
spoljašnjosti. Zato je i ime potpuno logično, s obzirom na to da su se u
nekim prethodnim generacijama “imprece” pojavljivale verzije sa nešto
višim klirensom, odstojanjem od trapa do tla, koje su nosile nadimak -
XV.
„Subaru XV“ ima pogon na sva četiri točka
Za razliku od svih, uključujući i “forestera”, XV nudi nešto nižu siluetu pa bi on ipak mogao da se svrsta u posebnu klasu.
Ono što je najupečatljivije na XV-u kada je u pitanju spoljašnjost, svakako su točkovi u masivnim lukovima, koji su dobijeni zbog nešto višeg klirensa (22 cm) - u njih su smešteni točkovi sa crnim, mašinski obrađenim zaista jedinstvenim felnama, koje umnogome donose pojačanju atraktivnog, sportskog utiska, zbog čega “Subaru” sada sasvim sigurno ima automobil koji može da se svidi i nekom drugom, osim zagriženim ljubiteljima brenda.
SUBARU XV 1.6i - Motor 4 cilindra, bokser - Zapremina 1.600 kubika - Snaga 114 KS pri 5.600 o/min. - Obrtni moment 150 Nm pri 4.000 o/min. - Menjač manuelni, petostepeni - Pogon na svim točkovima - Dimenzije 4.450x1.780x1.570 mm - Prtljažnik 380/1.270 litara - Masa od 1.370 kg - Ubrzanje 0-100 km/h 13,1 sek. - Maksimalna brzina 179 km/h - Potrošnja (fabrički pod.) 6,5 l/100 km - Cena od 22.990 evra - Cena testiranog primerka 24.990 evra |
Ostali, ne bi ni primetili minimalne razlike između unutrašnjosti bilo koja dva modela.
Ergonomija vozačkog sedišta, upravljača, instrument-table… složena je na isti način kao što “Subaru” to radi decenijama, a XV se eventualno razlikuje u bogatstvu opreme i donekle kvalitetnijim i mekšim materijalima koji su korišćeni za izradu.
U segmentu sistema koji se nalaze na usluzi vozaču i putnicima u kabini, Japanci su morali da pokleknu pred trendovima.
U višim paketima opreme zato je moguće sresti tempomat, dual automatsku klimu, kameru za vožnju unazad, start/stop sistem, blutut i USB konekcije, brisače sa senzorima za kišu i multifunkcionalni ekran, na kojem je, uz upravljanje audio-sistemom, preko bord kompjutera, moguće pratiti trenutno stanje motora, kao i potrošnju goriva.
Vozačka pozicija ostavila je odličan utisak, posebno sedište zbog svoje nešto više pozicije, a jedino što nedostaje je malo veća bočna potpora. Ona, međutim, možda i nije toliko neophodna, s obzirom na to da je XV tokom testa pokazao da uopšte ne voli preterivanja u krivinama, pošto se sistem stabilnosti palio i kada se to, zbog iskustva sa drugim automobilima, uopšte nije očekivalo.
To nam je dalo do znanja da je XV dobio ulogu krstarice, a to je bilo posebno očigledno zbog 1,6-litarskog benzinskog bokser motora, uobičajene snage za ovu zapreminu od 114 KS, koji uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, nije pokazivao nikakvu želju za elastičnošću pri manjim obrtajima, već se budio tek preko 2.000 o/min., dok je prava priroda otkrivana tek preko 4.000 obrtaja.
Permanentni simetrični pogon na svim točkovima se podrazumeva i na modelu XV, pa on zbog klirensa može da bude jako dobar izbor svima kojima je potreban urbani vojnik - vozilo za grad, koje bez problema može da savlada i blage prepreke vezane za konfiguraciju podloge i terena.
Нема коментара:
Постави коментар