ovi automobil Volvo V40 imaće ugrađen vazdušni
jastuk za pešake što će biti nova prekretnica bezbednosnih sistema,
saopštila je danas Korporacija Volvo automobili.
Sistem se zasniva na sedam senzora, naprednoj tehnologiji i vazdušnom
jastuku koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana.
Od svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini, 25 odsto čine pešaci, dok je u Evropi taj broj nešto manji i iznosi 14 odsto, a u SAD 12 odsto.
Mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka, a najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.
Stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo automobili korporaciji Tomas Broberg je kazao da je ponosan što može da ponudi automobil sa vazdušnim jastukom za pešake.
‘’Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave”, dodao je Broberg.
Senzori ugrađeni u prednji deo vozila šalju signale kontrolnoj jedinici, kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala.
U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.
Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja, koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora.
Istovremeno , vazdušni jastuk počinje da se puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.
Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora ‘’prihvata’’ pešaka.
U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova.
Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.
Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 kilometara na sat, a gotovo 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 kilometara na sat.
U saopštenju se podseća da je Volvo pre dve godine predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka.
Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, je prava kombinacija u zaštiti pešaka.
Od svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini, 25 odsto čine pešaci, dok je u Evropi taj broj nešto manji i iznosi 14 odsto, a u SAD 12 odsto.
Mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka, a najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.
Stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo automobili korporaciji Tomas Broberg je kazao da je ponosan što može da ponudi automobil sa vazdušnim jastukom za pešake.
‘’Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave”, dodao je Broberg.
Senzori ugrađeni u prednji deo vozila šalju signale kontrolnoj jedinici, kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala.
U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.
Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja, koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora.
Istovremeno , vazdušni jastuk počinje da se puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.
Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora ‘’prihvata’’ pešaka.
U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova.
Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.
Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 kilometara na sat, a gotovo 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 kilometara na sat.
U saopštenju se podseća da je Volvo pre dve godine predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka.
Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, je prava kombinacija u zaštiti pešaka.
Нема коментара:
Постави коментар